چاره اندیشی برای رکود بازار آهن آلات
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بعد از پایین آمدن نرخ ارز و دلار، روند قیمت ها نیز در بازار آهن آلات نزولی شد. در حال حاضر بازار اهن الات کشور دو روز است که با کاهش قیمت مواجه شده و همچنان خبری از معامله و تحرک بازار نیست! به نظر می رسد همان طور که با شروع افزایش قیمت ها در بازار، شاهد تحرک و تکاپو بازار نبودیم؛ با شروع کاهش قیمت ها نیز با تحرک و خرید و فروش ها در بازار رو به رو نیستیم. مسئله رکود در بازار آهن امری جدی است که حتی با وجود تدابیری که مسئولان در سال گذشته دیده بودند، بازار نه تنها که نجات نیافت، بلکه موجب تعطیلی بسیاری از آهن فروشان در سراسر کشور نیز شد.

از جمله مواردی که برای نجات بازار آهن چاره اندیشی شده بود، می توان به اعطای تسهیلات و وام های بزرگ با سود کم به انبوه سازان اشاره کرد. در زمستان سال 95 اخباری مبنی بر اعطای تسهیلات چشم گیری به انبوه سازان منتشر شد که حتی این مورد نیز مورد استقبال زیادی قرار نگرفت و آب از آب تکان نخورد! ضمن آنکه به عنوان راه حل دوم، اقدام به کاهش قیمت ها کردند که قیمت ها در بازار اهن الات بشدت افت کرد و شکسته شد. با این وجود نیز مردم تمایل زیادی به خرید نشان ندادند و بازار بیشتر دچار بی تحرکی و سکوت شد. 

بعد از مدتی صاحبان کارخانه های تولید کننده تولید میلگرد طی یک نشست و گرد همایی بزرگی با عنوان "هشتمین جلسه هم اندیشی تولید کنندگان میلگرد"، اقدام به افزایش مجدد قیمت ها در بازار کردند. بدین ترتیب که در این جلسه قرار شد تا تولید کنندگان میلگرد به منظور ایجاد توازن در عرضه و تقاضا، اقدام به کاهش 15درصدی تولید محصولات خود کنند. به عبارت دیگر قصد داشتند تا با کاهش میزان تولید خود، عرضه در بازار را کاهش دهند تا قیمت ها بالا برود و مردم را بیشتر نسبت به خرید راغب کنند.

گفتنی است که این اقدام نیز مانند دیگر تلاش های گذشته بی نتیجه ماند و بازار همچنان تکانی نخورد! با توجه به مطالب ذکر شده به این نتیجه می رسیم که اکثر فعالان در این صنعت، اقدام به مواردی برای بهود بازار کرده اند اما مجموع این اقدامات نتیجه جز بی تحرکی و یخ زدگی بازار نداشت. منظور از یخ زدگی بازار این است که هر عملی انجام می دهند یا هر اتفاقی می افتد، مانند کاهش یا افزایش قیمت ها، بازار دچار تحرک نمی شود. با توجه به اینکه بیشترین حجم استفاده شده از تولید آهن آلات کشور مربوط به بخش مسکن و ساخت و ساز است؛ زمان آن رسیده که مسئولان تمام تلاش خود را جهت بهبود بخشیدن به بازار مسکن بکنند تا از این راه بتوان هم بخش مسکن و هم بخش آهن آلات کشور را نجات داد.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 




:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: